יום שלישי, 18 באוגוסט 2015

שלום כיתה א'

הסתיימו להן הקייטנות ומעכשיו כולנו בחופש. כייף גדול!
כשיגיע היום האחרון, ונתעצב כשהחופש תם... מחכה לנו התרגשות גדולה: הקטנצ'יק עולה לכיתה א'.
הקיץ הזה חם במיוחד ולכן רב שעות היום אנחנו במזגן... הזדמנות טובה להתארגן.
כשהייתי קטנה, היה לנו טקס עטיפת ספרים בבית. בסוף החופש, בפינת האוכל, על השולחן הגדול אבא שלי היה עוטף לי את הספרים ואני הייתי אחראית על הסלוטייפ...
היום, אבא בדרום ואנחנו בירושלים... עוטפים לבד.

קנינו מדבקות פשוטות ועידו בחר חותמות שאוהב ויחד הטבענו תגיות לספרים ולמחברות. חותמות האותיות מ"קסם שימושי" (וזו הזדמנות לאחל ללימור החלמה מהירה!).

כשנועה עלתה לכיתה א', תפרתי לה קלמר נפתח. מאז זו מסורת... תפרתי גם לאחיינים שלי (הדרכה בסוף הפוסט) וכמובן- גם לעידו. עד היום נועה (עולה לה') משתמשת בקלמר. ממש נח כשכל כלי הכתיבה פרושים על השולחן ולא צריך לחפש או לשפוך את כל תכולת הנרתיק.

מתכוננים לכיתה א'
מדבקות פשוטות + חותמות חמודות = תגיות אישיות לספרים ומחברות
אמרתי כבר שלא יוצאת מהמזגן? יושבת ומגלפת לי חותמות...
מי מזהה מה זו החותמת הזו?
מי מנחש מה זה?

 נחשתם? זו התשובה:
חותמת כפולה- מדגש. רקע לצילום בעיצוב דנה ישראלי

ועכשיו לכל הנבחרת שלי... "חוזרים לבית הספר":


בעזרת האקדמיה ללשון העברית-
מכלב- מכשיר לחיבור ניירות באמצעות סיכות קטנות המכונות כליבים. הפועל הכליב פירושו 'תפר תפירה גסה'.
שומרן דפים- בקיצור שומרן. שקית שקופה לשמירת דפים. יש שומרנים שבצדם פס לבן או צבעוני ובו נקבים לתיוק. חלופה רווחת לשומרן היא שמרדף. לדעתי, החלופה הרבה יותר מוצלחת...
עוקדן- תיק בעל קשתות מתכת שהניירות מושחלים בהן (קלסר, כיום רווח אוגדן).
מחיקון- נוזל מחיקה המיועד להסתיר סימנים לא רצויים, כגון טעויות דפוס.
מדגש- כלי כתיבה בעל קצה רחב ספוג בדיו זוהר ושקוף, המיועד להדגשת מילים או קטעים בטקסט.
מצבע- טוש, לורד.
דפדף- בלוק, מחברת שהדפים בה מחוברים זה לזה בחלקם העליון.

והגענו להדרכה מצולמת- תפירת קלמר נפתח (הבדים מפה):

בוחרים וחותכים שלושה בדים - אחד קדמי, אחד אחורי ולֶבֶד באותו גודל (42 על 22.5 סמ'). ומלבן נוסף בגודל 20 על 42 סמ' לכיס.

מניחים את הלֶבֶד, מעליו את הבד הקדמי ואת הכיס מקופל לשניים.
מחזקים עם סיכות
מסמנים בסיכה את קו האמצע ומדביקים מסקינטייפ דק (2 סמ' רוחב)
המסקינטייפ משמש גם לקביעת רוחב הכיסים וגם לסימון קו התפירה
תופרים קווים ישרים משני צידי הדבק. לא לשכוח לחזק במכונה את ההתחלה ואת הסוף.
מתקדמים לכל האורך
עד שמסיימים את כל הכיסים
כך הקלמר שלנו נראה בשלב זה מאחור.
תופרים גומייה באמצע הצד הימני. לחזק כמה פעמים כדי שלא תפרם
מניחים את הבד האחורי כשהצד היפה שלו פונה פנימה
מחזקים בסיכות ותופרים מסביב- לא לשכוח להשאיר פתח להיפוך.
מראה מאחור. קוטמים את הפינות
והגענו לחלק הכי מרגש- הופכים...
תופרים תפר יפה מסביב - וכך גם סוגרים את הפתח שהשארנו להיפוך. תופרים כפתור מהצד השני וסיימנו!
וטה-דם! יש לנו קלמר. תתחדשו!

וכמה צילומי דוגמנות אצלנו בחצר:




חופש נעים והתארגנות קלה חזרה לבית הספר, 
תמר.

7 תגובות:

  1. איזה יופי של הדרכה. תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אפרת! כל החברות של הבת שלי רוצות שאכין להן גם :)

      מחק
  2. את מקסימה, החותמות מקסימות, ההדרכה מקסימה, וכל הפוסט הזה בכללותו - עם פינת האקדמיה ללשון - מקסים! :)

    השבמחק
    תשובות
    1. ואת המגיבה הכי מקסימה! המגיבה המתמידה :)

      מחק
  3. מקסים!
    איזה רעיון גאוני ואיזה כיף לעידו :-)
    (מחמת גאוניות הרעיון חשבתי לנסות אבל נראה לי שעד שאסיים הילדים כבר יתחילו בית ספר תיכון. לא נורא, זה יהיה רלוונטי גם לשם...)

    השבמחק