יום שלישי, 18 באפריל 2017

רומניה

הו רומניה, כמה את יפה...!
במאי לפני כמעט שנה, ההורים שלי ארגנו טיול משפחתי חלומי לכל המשפחה. הורים, שלוש בנות (+חתנים) ושמונה נכדים... מדריכה צמודה ונהג. פעם ראשונה שיצאנו בהרכב מלא, בהחלט מאתגר...
אין לי ספק שעוד אחזור לשם. בהחלט לא מיציתי את כל המרחבים והירוק.
נחתנו בבוקרשט ונסענו לעבר הרי הקרפטים שליוו אותנו וסיפקו לנו את הנופים הכי יפים שיש...

עצירה ראשונה בכנסיית Curtea de Arge

ביקור במנזר קוזיה שיושב על נהר האולט. כאילו הזמן עצר מלכת...
בשני הלילות הראשונים התארחנו בכפר סיביאל. מקומיים נחמדים המסתפקים במועט ונראים מאושרים בבקתות העץ המהממות הטבולות בכרי מרעה ירוקים. אי אפשר להוריד את המצלמה...

וזה הנוף מחלון ההוסטל שלנו:

העיר סיביו - עיר עתיקה וציורית. עם עיניים שבוחנות אותך מהגגות...

אחרי מנת ימי הביניים בעיר, נסענו למוזיאון אסטרה- מוזיאון פתוח בעל אוסף מרשים של מבנים מאיזורים ותקופות שונות ברומניה. מרשים מאוד.

בצער עזבנו את איזור סיביו והצפנו לסיגישוארה, עיר הולדתו של דרקולה. אני כל כך אוהבת את הבתים הצפופים והצבעוניים... יכולה לשוטט שעות בסמטאות הציוריות הללו.

בשלושת הלילות הבאים התארחנו בכפר Moieciu לא רחוק מברשוב.

סיירנו בטירת בראן היפיפייה

וכיאה לטירה, אחיינית שלי דאגה שנראה כנסיכות אמיתיות...

ובעיירה בשם "פויאנה ברשוב", השתוללנו ביערות והתגלגלנו באחו הפתוח

מימין שחררנו אנרגיות בעיירת הסקי "פויאנה ברשוב" ומשמאל הלכנו במורד קניון צר ועמוק בערוץ דמבוויצ'יוארה
מרחבים ירוקים אינסופיים כבר אמרנו?

לכל אורך הדרך, מרבדים ענקיים של פרחי "שן הארי" או כמו שהילדים קוראים לו "פרח שערות סבא". עזרנו להפיץ את הזרעים בכל רחבי רומניה :) ואפילו שיש לי כבר חותמת שלו, הייתי חייבת לגלף עוד אחת קצת שונה לאוסף.

לא משנה איפה עוצרים או לאן מביטים, בכל נקודה הנוף עוצר נשימה.

נקודת תצפית מדהימה בשם Trei Brazi בעיירת הנופש פרדיאל
שלישיית העצים מהתמונה מעל, הסתכלה עלי ואני עליהם תוך כדי סידור התמונות באלבום וזה מה שיצא...

כבר עברה כמעט שנה מהטיול וכשאני חושבת עליו, עולה לי התמונה הזו של הבקתה המבודדת באחו:

יערות עבותים מוקפים במרחבים ירוקים והמון מים בכל מקום... החלום שלי הוא שתהיה לי בקתת עץ קטנה בגינה, סטודיו חלומי עם שולחן עץ גדול והמון מגירות לכל החותמות...

תודה לאלי, האחיינית שלי, שצבעה ושיחקה איתי עם החותמות בשעת לילה מאוחרת...

יש עוד אלפי תמונות (חלקן צולמו ע"י אחותי אורית המוכשרת, שיש לה בלוג חדש ששווה להכיר)... מי שרוצה עוד מוזמן לקפה ולדפדוף באלבום. בברשוב בילינו גם בפארק חבלים ממש נחמד ובסוף המסלול בטבע, גם טיילנו יומיים בבוקרשט. זו מפת הטיול שלנו וניתן ללחוץ עליה כדי לעבור לאתר ממש מגניב ולעקוב במדוייק אחר המסלול.

תודה רבה להורים הנפלאים שלי! זו היתה חוויה מדהימה. רומניה מקסימה והאירה לנו פנים והשאירה טעם של עוד...